Little Big Sister holder foredrag rundt i Norge om hvordan det er å jobbe i kulissene som management.

Little Big Sister om arbeidet i kulissene

Som management til blant annet Karpe, Cezinando og Gabrielle har Little Big Sister gjort seg en del erfaringer innenfor det å være et fungerende management. Nå har de vært på firedagsturné rundt i Norge og fortalt om sine erfaringer. 
Tirsdag, 8 november, 2022 - 12:10

Little Big Sister er et Oslo-sentrert management som jobber for og med hovedsakelig norske artister, men også andre potensielle kandidater. For ikke lenge siden ble de management for en som driver med glass og gjenbruk av dette. 

Klar formening og visjon

– Det er musikken som kommer først, og visjonen, sier Trine Jacobsen under ett av foredragene de har hatt rundt i Norge. 

Det er hovedsakelig Jacobsen og Marthe Vee som har holdt disse foredragene rundt om kring. De er to av fire som jobber i managementet. 

For Little Big Sister er det viktig at artistene og prosjektene de jobber med har en klar formening og visjon om hvor de vil og hva de vil oppnå. 


For Little Big Sister er det musikken og hva artisten vil formidle som kommer først. FOTO: Maren Skovrand

– Hvis du ikke har noe å si, hjelper det ikke med fine pressebilder. Kjernevirksomhet og budskap må være på plass, sier de under foredraget.

Forskjellige klienter

Little Big Sister jobber med artister som vil eie sin egen musikk. Det er også artistene som da får skreddersy sitt eget team. 

– Det er personer og prosjekter vi skal bruke mye tid med, kanskje mer enn familien til tider, sier Vee. 

Dermed er det viktig for dem at de artistene og prosjektene de velger å jobbe med passer dem. Og andre veien, at de passer artistene de vil jobbe med. 

De jobber hardt for å få fram og formidle det artistene og personene selv vil. Budsjett er heller ikke noe som står i veien. 

Med klienter som både Karpe og B-Boy Myhre er de vant til forskjell i budsjett. Her handler det om å bare gjøre det beste ut av det de har, mener representantene fra Little Big Sister. Lavt budsjett stopper ikke dem. 

Selv om artistene og personene de er management for alle har sitt buskap og sin visjon de vil fram med, er disse ofte ganske forskjellige. Da er det viktig å vise og representere dem slik de vil. 

– Vi bruker mye tid på å lage skreddersydd innhold. Jeg tror aldri vi har angret på å bruke litt ekstra tid noen gang, sier Jacobsen under foredraget. 

Emneord: