Ingen stor suksess på Black Friday

Etter den første norske Black Fridayen i 2010, har det utviklet seg til å bli den store shopping-dagen før jul. Fra å være en dag, har det utviklet seg til å bli både Black Week og Black November.

Philip Sønsterud, butikksjef ved Herreavdelingen på Manglerud Senter.
Philip Sønsterud, butikksjef ved Herreavdelingen på Manglerud Senter. Foto: Magnus Karlsen

Butikkene Journalen besøker på Manglerud Senter merket dog ikke noe storinnrykk forrige fredag.

Inngangen til herreavdelingen på Manglerud Senter
Herreavdelingen på Manglerud Senter deltar ikke på Black Friday. Foto: Magnus Karlsen.

— Vi ser det som at det dabber litt av. Det gjør det jo, sier han. 

— Merker at folk sparer

Stefanie Jensen, nestleder ved Jernia på Manglerud Senter, forteller også at de ikke hadde det store innrykket de forventet på fredagen, selv med Black Friday-tilbud.  

Vi merker at folk sparer litt mer på pengene sine og venter heller til det nærmer seg jul med å bruke store summer penger. Folk er mer fornuftige nå, tror jeg, med pengene sine, forteller hun. 

Hun forteller videre at de har hatt Black Week, altså tilbud hele uken. Dette førte til at noen stusset over at enkelte ting ikke var rabatert mer.  

Utsiden av Manglerud Storsenter
Noen av butikkene på Manglerud Senter hadde en roligere Black Friday enn ventet. Foto: Magnus Karlsen.