Knuser salgsrekorder før jul
Øljulekalender selger som aldri før.
Gulating er kjent for å ha et eksklusivt ølsortement, med alt i fra internasjonale til lokale aktører, med fokus på noe litt annet enn det en vil finne i en alminnelig matbutikk. De tidligere årene har salget gått godt, men i år når de nye høyder når de nå ser for seg å knuse tidligere salgstall. Journalen dro på besøk til Gulating ølutsalg på Grünerløkka for å finne ut av hvordan brødrene Christoffer og Aleksander Gundersen har oppnådd en slik suksess.
Ønsker mer mørkt øl
Ølentusiast June Christine Bøe Sandmo sier hun tidligere har vurdert å kjøpe kalenderen, men er skeptisk til det litt vel utbredte utvalget.
– Jeg har vurdert å kjøpe den tidligere. Dersom jeg skulle kjøpt den ville jeg delt den med min samboer. Jeg synes prisen er veldig innafor, da man gjerne får tak i øl man ikke nødvendigvis får tak i over alt. 62kr dagen er ikke så ille da.
Til spørsmål om hvorvidt hun har tenkt over at Gulatings reklamer i hovedsak retter seg mot menn, svarer Sandmo at hun ikke er blitt spesielt berørt av det.
– Dette har jeg faktisk ikke tenkt over i det hele tatt! Uansett bør reklamer på slikt være rettet for alle, da mennesker fra begge kjønn godt kan like øl.