Fem på Oslomet om eksamensforberedelser
Eksamensperioden nærmer seg, eller har allerede begynt, for de aller fleste på Oslomet. Slik forbereder elevene seg.
Martin Nakken
– Jeg starter med å lage en oversikt over de sentrale temaene for eksamen. Lager et tankekart. Skriver mer utdypende om de forskjellige temaene. Lager et skikkelig eksamens-ark med alt jeg må igjennom, leser og repeterer på det. Går sammen med en eller to fra klassen og repeterer.

Linn Borgen
– Til nå har jeg lest pensum som er relevant til forelesningene vi har hatt, og sett på tidligere eksamensbesvarelser. Hvis vi har kreative oppgaver liker jeg å idémyldre med en gruppe. I de tilfellene jeg må være veldig konsentrert, jobber jeg best alene.

Mads Rossland
– Jeg liker å jobbe i kollokviegrupper. Vi jobber med eldre eksamensoppgaver, og oppgavene i lærebøkene. Og så er det viktig å repetere og pugge stoffet.

Julie Heistad
– Når jeg leser til eksamen går jeg igjennom alle kompetansemålene, noterer fra pensum og går igjennom notater fra forelesinger. Mitt beste tips er å følge jevnt med hele året. Ellers prøver jeg å ikke stresse så mye, og få nok søvn og hvile.

Jesper Dahl Eriksen
–Jeg forebereder meg ikke på noe spesiell måte, utenom å møte opp i undervisning. Jeg har vært i alle timer/forelesinger, pluss eksamensrettet seminarer. En del gruppeoppgaver og inkludering i undervisningen har gjort at jeg har føler jeg har nok grunnlag til eksamen.
