Fremmer sunnere tilbud på farta
– Vi spiser stadig mer mat på farta, sier vegetarentusiast Hanne Lene Dahlgren. Fremover skal Narvesen fokusere på sunnere mat i kioskene deres.
Ifølge Folkehelseinstituttet spiser mange nordmenn variert. Likevel er inntaket av blant annet grønnsaker og kornprodukter ofte for lavt.
– Når vi bruker mindre tid på å lage maten selv, er det viktig med sunne og gode alternativer i kioskene, sier Hanne Lene Dahlgren.
Hun er influencer og vegetarentusiast, og gjennom hennes plattformer inspirerer hun alle til å velge sunnere alternativer.
– Det stemmer at Narvesen vil jobbe for å utvide vårt sortiment av sunne og gode alternativer i tiden fremover, bekrefter pressekontakt Sara Ulla Nyquizt fra Narvesen i en e-post til Journalen.
Supplerer tradisjonelle tilbud
Dahlgren skal i første omgang jobbe med å videreutvikle kjedens utvalg innen påsmurt brødmat som et alternativ og supplement til de mer tradisjonelle «på farten»-tilbudene, skriver Narvesen i en pressemelding.
– Vi vet at mange forbrukere synes det er utfordrende å ta gode valg på farten i en hektisk hverdag. Mye ferdigmat er kjøttungt, og man ser ikke hvor produktene kommer fra, påpeker Dahlgren.
Hun tror gjennomsnittspersonen kommer til å kjøpe det de alltid kjøper, og at det derfor er viktig å komme frem til oppskrifter som frister nok til å velge noe annet enn det man pleier.
– Vi har involvert brukerne for å finne ut hva som passer og hva folk vil gå for. Dessuten passer vi på at de ansatte kommer med innspill til produktene. I tillegg skal vi ha smaksprøving med noen av mine følgere fra Instagram, sier hun.