Fikk pris for å få pøbler i arbeid
REMA 1000s samarbeid med Pøbelprosjektet er kåret til årets samfunnsengasjement.
Det spesielle samarbeidet fikk utmerkelsen under utdelingen av Sponsor- og eventprisen i Oslo konserthus.
Juryen fra Sponsor- og eventforeningen begrunner utmerkelsen med at prosjektet er folkelig, i tillegg til at det tar utvikling og samfunnsansvar på alvor. Videre mener juryen at et langsiktig samarbeid kan utgjøre en forskjell for både sponsor, individ og samfunn.
Sparer én milliard
Matkjeden har de siste fem årene tilbudt praksisplass til ungdom som faller utenfor jobb og utdanning. Så langt har de ansatt 84 såkalte pøbler via Pøbelprosjektet. I følge Det Norske Veritas sparer det samfunnet 994 millioner kroner for livsløp.
Nylig gikk REMA 1000 inn som Pøbelprosjektets hovedsamarbeidspartner, med mål om å få 25 pøbler inn i jobb hvert år.
– Fantastisk
– At vi kan starte det nye samarbeidet med denne anerkjennelsen er fantastisk. Vi ser frem til å kunne hjelpe flere unge mennesker som faller utenfor samfunnet i tiden fremover, sier sponsorsjef i REMA 1000 og tidligere fotballproff, Vidar Riseth, i en pressemelding.
De andre nominerte i kategorien var MøllerGruppen, Norwegian, Fursetgruppen og Aspelin Ramm.