Ny digital lokal markedsplass for Holmlia
"Lokalt fra Holmlia" er en ny digital markedsplass på Facebook hvor man kan handle fra små bedrifter på Holmlia.
Den digitale markedsplassen "Lokalt fra Holmlia" ble startet av Lene Jenssen eier av Månestein krystaller og Karianne Back eier av KBACKOSHOP. På Facebook siden står det at ambisjonen med gruppen er å gjøre det enklere for folk fra Holmlia å oppdage, støtte og handle fra små bedrifter i nærmiljøet.
Selgere og tilbydere kan bli med allerede nå, men det er uklart når alle kan bli med i gruppen.
–Vi ønsker egentlig å få det her så fort som mulig ut sånn at kunder kan begynne å handle, sier Jenssen.
Ønsker at små bedrifter skal bli mer synlig
Jenssen sier at den digitale lokale markedsplassen ikke har vært etterspurt. Hun synes det er synd og sier at hun vil at de som har små bedrifter skal bli synligere.
–Jeg føler det er veldig mange på Holmlia som driver enkeltforetak og ikke blir synlig nok. Så det her er for å hjelpe oss å bli mer synlig og få flere kunder, forteller Jenssen.
Jenssen tror lokalbefolkningen på Holmlia handler både på nett og i fysisk butikk.
–Jeg tenker de handler mest på Holmlia senter for eksempel. Hvis de ikke kjenner til de små bedriftene, sier Jenssen.
"Lokalt fra Holmlia" blir til
Jenssen forteller at hun startet først med å lage en annen gruppe som heter "Små bedrifter Holmlia" som kun er for bedrifter.
–Også tenkte jeg etterhvert at vi vil jo også bli lagt merke til hos andre på Holmlia. Fordi jeg tror det er mange som ikke vet om hva vi kan tilby av tjenester og produkter, sier Jenssen.
Jenssen gikk deretter sammen med Back og startet den digitale markedsplassen "Lokalt fra Holmlia".
–Det ble til at jeg skrev på den første siden "Små bedrifter Holmlia". Så lurte jeg på om vi skulle lage en gruppe til. Hvordan skal vi nå ut til kunder her på Holmlia? Så ble vi enige om å lage en gruppe til for selgere og kunder. For den "Små bedrifter Holmlia" er kun for bedrifter, forteller Jenssen.
Positiv til markedsplassen
I OsloMet sine lokaler på Holmlia sitter Usman Ammad (20). Han bor ikke på Holmlia, men forteller at han sitter med kompiser og studerer der. Ammad er positiv til den nye digitale markedsplassen for Holmlia.
Han tenker at det også er bra å handle lokalt.
–Ja, det høres jo bra ut. Det vil jo forsterke bedriftene rundt på Holmlia, som er ganske bra, sier Ammad.
Ammad forteller at han handler både på nett og i fysisk butikk, men at det kommer an på hva han kjøper. Videre forklarer Ammad at han kjøper mat mest i fysisk butikk, men liker best å kjøpe klær og annet digitalt.