Den siste dagen i oktober kler barn og voksne seg opp i mørke kostymer og går på godterijakt. Har vi dratt spøken for langt? HalloVenn vil gi barna en snillere feiring. 
Hyggelig halloween

I år er det forventet at nordmenn bruker 260 millioner kroner på halloween.

– Vi ønsker å fokusere på en positiv feiring, sier Janne Coward fra Filadelfiakirken.

Med lovnader om morsomme aktiviteter og godteri til barna, arrangerte de HalloVenn sist fredag. På sine nettsider skriver HalloVenn at halloween dessverre har fått et negativt fokus. Ved å tilby en snillere feiring ønsker de å gjøre Norge til et bedre sted å leve.
Jan Kingel Er daglig leder av Festmagasinet. Han forteller at flere og flere selger halloween-effekter.

– Halloween har blitt en tradisjon som er kommet for å bli, sier Jan Kingel, daglig leder på Festmagasinet. Han synes samtidig at HalloVenn er et godt alternativ til den tradisjonelle halloweenfeiringen.
 

I år er det forventet at nordmenn bruker 260 millioner kroner på halloweenfeiringen.