Sophia Johansson (34) startet først opp bruktbutikken Prisløs i Trondheim, men flyttet til Oslo for å satse. Foto: Martine Gresseth

Nye tilskudd på Grünerløkka

Den siste tiden har flere butikker på Grünerløkka blitt lagt ned. Det setter ikke en stopper for Sophia Johansson (34). Hun er gründeren bak Prisløs, og åpnet nylig et nytt konsept hvor du kan handle på kilopris.
Torsdag, 2 november, 2023 - 09:03


Det nye konseptet har fått mange gode tilbakemeldinger. Foto: Martine Gresseth

Prisløs Kilo & Curated åpnet for litt under ett år siden, og så vidt Johansson vet, lanserte de et nytt konsept i Norge. 

– Dette er stort i utlandet, og jeg har selv prøvd det i Barcelona. Jeg synes det var så kult å prøve, og tenkte at vi måtte ha det i Norge også. 

Johansson sier videre at det er gøy å tenke at vintageshopping kan skje på ulike måter, og kilo er en veldig morsom måte å handle på. 

– Man handler jo mye på kilo til vanlig, som smågodt og biff. Og nå, vintageklær. 


Johansson beskriver Prisløs Kilo & Curated som miljøvennlig, håndplukka og trendy. Foto: Martine Gresseth

– Hvordan har det gått til nå?

– Det har gått utrolig bra. Spesielt studenter og den yngre generasjonen synes dette er gøy. Mange blir veldig nysgjerrige og vil utforske konseptet, sier Johansson. 


Butikken fortsetter å prøve ut nye konsepter hvor kundene kan føle at de medvirker. Foto: Martine Gresseth

Johansson legger til at de har en modellrabatt. 

– Du kan komme å være modell hos oss, og så bli lagt ut på våre kanaler. Dette gir en rabatt. 

Videre sier Johansson at det er et nært bånd mellom dem som har skapt konseptet og kundene. Det er laget av kreative unge, som mange kunder vil relatere til. 

Flere nye konsepter 

En annen butikk på Grünerløkka, som åpnet for litt under ett år siden, er Soulcake. Selv om Prisløs Kilo & Curated og Soulcake er ganske så ulike butikker, har de en fellesnevner. Begge samhandler aktivt med kundene sine. 


Kristian Nylund (24) er butikksjef hos Soulcake Grünerløkka. Foto: Martine Gresseth

Soulcake Grünerløkka er en av tre butikker i Oslo. Kristian Nylund (24) sier at butikken har gjort det bra siden åpning. 

– Vi har masse søtsaker. Cupcakes, kaker og en unik matopplevelse. 


Nylund beskriver konseptet med tre ord: Fargerikt, cupcakes og “fresht”. Foto: Martine Gresseth

De ulike cupcake-kombinasjonene er laget av kjøkkenet og kunder. Nylund sier at de hadde en konkurranse på starten av året, hvor kundene selv kom med forslag på smak, og deretter stemte kundene på det beste.  

 

 

Emneord: