Blomsterbutikk med personlig preg
Blomsterbutikken "Blomsterista" åpnet for omtrent seks og en halv måned siden. Eier og driver Mahmut Aydin er opptatt av personlig kommunikasjon og relasjon med kundene.
— Folk elsker det
"Blomsterista" åpnet dørene på Grünerløkka for bare seks og en halv måned siden, men har allerede klart å etablere en fast kundekrets. Eier og driver av butikken, Mahmut Aydin, forteller at det har vært mange kunder innom de første månedene.
— Hva gjør dere annerledes enn andre blomsterbutikker?
— Meg. Folk elsker det, sier en blid butikkeier.
For Mahmut Aydin er det viktig å etablere et godt forhold til kundene, og han møter alle som kommer inn døra med et stort smil.
Perfekt lokale
Mahmut Aydin forteller at han tidligere hadde butikk på St. Hanshaugen, men at nå er han bare på Grünerløkka. Han flyttet fordi han fant det lokalet Blomsterista nå ligger i.
— Grünerløkka er bedre, mener jeg, og dette lokalet passet perfekt til blomsterbutikk.
Mahmut Aydin bruker sosiale medier for å promotere butikken, og viser fornøyd frem butikkens instagramkonto, som har over to tusen følgere.
— Hva tror du blir årets juleblomst?
— Jeg vet faktisk ikke. Dette året er alt så rolig og stille. Jeg er redd vi vil slite i år på grunn av at mange har dårlig økonomi.
Hard konkurranse
Like ved Blomsterista møter Journalen på Annick Berntsson. Hun forteller at hun ikke har handlet på Blomsterista enda, men at hun kunne tenke seg å titte innom.
— Det er helt supert med en frittstående butikk, men jeg forstår at det er vanskelig å konkurrere med kjedebutikkene.