«Skjelvet» bringer nye gjester til Plaza

Flere besøkende tar turen til både hotellet etter å ha sett filmen «Skjelvet».
Onsdag, 17 oktober, 2018 - 14:48

Espen Nordhagen, som er Executive Assistant Manager ved Radisson Plaza, bekrefter at de har sett en positiv økning i antall gjester etter at filmen «Skjelvet» ble lansert.

En av de ansatte i baren som ligger i 34. etasje forteller i intervjuet at minst ti stykker har fortalt de kom til hotellet fordi de «bare måtte ta turen» etter at de så filmen. Jeg snakket med to gjester, Camilla Werner og Anne Mari Torkildsen, om de hadde besøkt hotellet etter de så filmen.

Camilla var gjest på hotellet den helgen sammen med foreldrene sine, og hun kunne bekrefte at hun valgte det hotellet etter hun så filmen og likevel skulle til Oslo. –Jeg så filmen på kino og hadde veldig lyst til å se hvordan det så ut fra toppen av bygningen for å kunne se utsikten derfra, sier Camilla.

Oppe i selve baren som ligger i 34. etasje snakket jeg med Anne Mari Torkildsen, som forteller at hun ikke var klar over det var mulig å komme opp i toppen uten å være hotellgjest. –Når jeg så filmen på kino, så visste ikke jeg at det var en restaurant eller bar her oppe, så da tok jeg turen sammen med noen av vennene mine for å se på utsikten, sier Anne Mari.

På spårsmål om det var frykt for at bygningen skulle falle i et jordskjelv svarte begge to at de var relativt trygge. –Jeg har litt høydeskrekk, så det var ukomfortabelt å ta glassheisen opp, sier Anne Mari.

Flere mulige grunner til økt besøkstall

–Vi tror at «skjelvet» har gitt 34th Restaurant & Bar en positiv effekt. Det er klart at en sånn film og så mye synlighet vekker interesse hos mange, sier Espen Nordhagen.

Samtidig forteller han videre at i tillegg til lanseringen av filmen «Skjelvet» har de drevet marketing for restauranten i toppetasjen og at det kan også ha bidratt litt til den økende populariteten.