– Nyheitene når fram

Ein av to kenyanarar lever på berre ein dollar dagleg. Når ei avis kostar ein halv dollar, må informasjonen komma frå andre medier.
Tirsdag, 24 mai, 2011 - 11:09

Høge prisar og dårleg infrastruktur gjer distribuering av aviser vanskeleg i Kenya. Men det stoppar ikkje nyheitene i å nå fram.

Sosiale medier

Tv og radio blir desto viktigare - og stadig meir utbreidd, seier Kenya-ekspert Bård Anders Andreassen ved Senter for menneskerettigheter ved Universitet i Oslo.

Også framveksten av sosiale medier kan utjamna informasjonskløftene, meiner han.

– Stadig fleire tar i bruk sosiale medier. I slummen i Nairobi er ungdomen både på Facebook og Twitter. Dei kommuniserer også aktivt med SMS, seier Andreassen.

Han understrekar at det framleis er vanskeleg å seia noko konkret om kva denne typen kommunikasjon betyr for informasjonsflyten.

– Det finst ingen konkret forskning på dette, men me veit at sosiale medier er ein solid plattform for å spreia informasjon blant unge, seier han.

Deler på avisene

I dag finst det fire dagsaviser i Kenya, men det totale talet på aviser og magasin er uklart. Dårleg infrastruktur og økonomi er ei utfordring i spreiinga av desse. 

– Avisene blir hovudsakleg lesne i urbane strøk og av middelklassa. Men det er ikkje eit eintydig bilete, seier Andreassen, som sjølv har besøkt Kenya årleg sidan 1990.

– Avisene blir spreidde på ein annan måte. Ein kastar dei ikkje i søppelet, men gir dei gjerne vidare til andre. Å lesa ei veke gamle aviser er ikkje uvanleg. Sjølv i fattige strøk ser ein aviser overalt, avsluttar han.