- Tiden der vi kan se et OL uten reklame er over
Harry Arne Solberg, professor i økonomi ved Høgskolen i Sør-Trøndelag og ekspert på medieøkonomi og sportsrettigheter, sier til Bergens Tidende at TV 2 vil utkonkurrere NRK i fremtidige budrunder. Han begrunner dette med at de komersielle kanalene får høyere inntekter. NRKs rettighetssjef for sport, Runar Østmo, sier til Aftenposten at han ikke er sikker på om NRK noen gang vil få rettighetene tilbake, men at de vil forsøke å få de tilbake til OL i Sør Korea i 2018. Sportssjef i TV 2, Bjørn Taalesen, er heller ikke sikker på om NRK er ute av spillet. – Jeg tror ikke vi kan gjøre opp den konklusjonen helt ennå. Det er mange ting som påvirker verdien av et OL, for eksempel når på døgnet det blir sendt, sier han til Aftenposten. Harry Arne Solberg sier til Aftenposten at TV 2 kan få konkurranse om rettighetene til OL fra andre komersielle TV-kanaler, som for eksempel TVNorge. Han tror det er tenkelig at SBS Discovery kaster seg på i OL-kampen.
NRK og TV 2 er usikre
Hvem blir neste?